Predstavljanje: Denis Horina

Gurnuti glavu ispod dijela stroja teškog 600 kilograma i tražiti mikronski sitnu grešku može netko kao Denis Horina, osoba koja ima ozbiljne živce i dobar osmjeh.

Denis Horina, voditelj Tehnoprogresovog servisa, jedan je od rijetkih servisera CNC strojeva iz grupacije Georg Fischer. Njegov posao je da putuje i ispravlja sitne greške na velikim strojevima da bi sve bilo savršeno.

Denis Horina voditelj je servisa koji poznaje elektroniku, mehaniku, matematiku, hidrauliku, IT i svašta drugo. Ponajviše logiku.

Denis voli motore i ples, nogomet i tenis. Često putuje. Radi na ogromnim strojevima, traži greške manje od vrha igle.

Denisov posao je detektirati i otkloniti kvarove na CNC strojevima, od kompliciranih do najjednostavnijih, od mehaničkih do softverskih.

Da bi bio uspješan u popravljanju i održavanju stroja koji može biti velik poput lokomotive, težak i do 30 tona, Denis, koji je završio elektrotehniku mora poznavati razne znanosti, poznavati softvere i znati ih instalirati, ali u svemu tome, biti beskrajno logičan, pedantan i razmišljati o načinu kako pojedini stroj radi. – Što više znaš, imaš više posla s tim strojevima – kaže Denis koji je edukaciju o složenim strojevima usavršavao u Švicarskoj.

Raditi za Tehnoprogres znači imati kartu za ostatak svijeta

Iako djelatnik Tehnoprogresa, ime Denisa Horine se nalazi i u imenicima stručnjaka švicarske korporacije. Tehnoprogres je, naime, zastupnik Georg Fischer strojeva, međunarodne mega-tvrtke sa sjedištem u Švicarskoj čija povijest proizvodnje alata i strojeva počinje 1802. godine kupovinom vodenog mlina, a danas su vodeći u svijetu cijevnog transporta kemikalija, vode i plina, izrade odljevaka za auto, avio, aero i druge industrije te razne strojeve i alate koji koriste lasere, 3D tehnologiju i digitalnu tehnologiju. Tvrtka Georg Fischer je u svom rastu preuzela razne druge tvrtke kao što su Mikron, Step Tec i druge, ima preko 15 tisuća djelatnika u 58 tvornica, a Tehnoprogres servisira njihove strojeve u području cijele regije.

– Riječ je o vrlo preciznim strojevima, čija odstupanja smiju biti tek 10 do 15 mikrona – kaže Denis i s tom mjerom usporedi vlas kose koja ima 60 mikrona, a to je odstupanje koje je neprihvatljivo. – Pojavi li se nečistoća velika kao jedna vlas, onda se geometrija proizvoda poremeti do te mjere da bude neprihvatljiva – opisuje zahtjeve preciznosti. Da bi se postigla zahtijevana čistoća, sve se površine maksimalno čiste prije zatvaranja stroja. Uoči li se nečistoća, nešto što remeti zahtijevane mjere, tada je potrebno otvoriti stroj, u potpunosti ga opet očistiti i sve ponoviti. A to je tek početak rada osjetljivog stroja.

Tehnoprogres je odlučio proširiti svoje poslovanje i na usluge servisiranja i tako se Denis zaposlio, iako nije točno znao kako će izgledati njegov posao i što se od njega očekuje. Sve dok mu nije rečeno da za dva dana odlazi u Švicarsku. Obuka je započela konkretnim zadatkom – u Njemačkoj je trebao pripremiti stroj koji se isporučivao u Srbiju. Najbolji način da upozna stroj koji će servisirati bio je da ga očisti, krpicom i alkoholom, djelić po djelić. Nakon tjedan dana čišćenja, u Švicarskoj je učio od tamošnjih servisera, upoznavao se s novim softverom i strojevima, nadograđivao postojeće strojeve novim softverima da bi nakon par mjeseci obučavao druge servisere u Mađarskoj, Rusiji i Švedskoj novim kompjutorskim programima.

– Instalirati stroj je zahtjevan posao jer ga treba s kamiona staviti u pogon, spojiti sve potrebne dijelove koji nisu na njemu pri izlasku iz tvornice i staviti ga u pogon – opisuje Denis početak života jednog CNC stroja koji treba pažljivo servisirati.

Svi znaju da je izbjeći servis najgora stvar

Ponekad se dogodi da tvrtke nastoje izbjeći servisiranje, ali to je kao i s vrhunskim automobilima, kada ni uz najbolju volju lokalni mehaničar ne uspijeva uočiti i napraviti sve potrebno. Onda se pale crvene lampice i počinju pozivi upomoć. Nema servisera, svi zovu samo kada imaju problem, velik je pritisak i mnogi zaobilaze ovaj posao. U konačnici, posao je opasan. Neki puta je potrebno raditi ispod dijelova koji su teški 600 i više kilograma, a istodobno rješavati problem koji uključuje razne znanosti – govori Denis o neprivlačnim dijelovima servisiranja. Pritom govori s osmijehom. Važno je smisliti sigurno i trajno rješenje. Prošli je mjesec dva tjedna proveo u Švicarskoj, instalirajući s robotom jednu mašinu i popravljajući i dorađujući još četiri stroja. Prije toga je bio u Abu Dabiju, očekuje ga odlazak u Srbiju, život mu je u kalendaru. – Vrlo intenzivno. Nakon cijelog dana na stroju, navečer bih rješavao upite iz raznih tvrtki u vezi njihovih strojeva. Ali, zanimljiv je posao, puno je zadovoljstva u osjećaju da si riješio problem – kaže Denis.

Izbjegavati štrebere ne znači izbjeći učenje i znanje  

Najbolje od svega je da je Denis postao serviser sasvim slučajno. Fakultet je nevoljno upisao u Osijeku jer je pri dolasku u Zagreb iz svog Daruvara stekao dojam da je Zagreb teško mjesto za život. Procijenio je to vidjevši prosjake oko autobusnog kolodvora. Dodatno, na PMF-u je naletio na ekipu koja mu je djelovala suviše štreberski. Nije htio postati takav. U Osijeku se pojavio na prijemnom, nije očekivao previše od sebe dok mu nije zazvonio telefon i dok mu nisu javili da je među 40 najboljih i ima pravo na besplatno studiranje. U Tehnoprogres je došao nakon što je napisao nebrojeno mnogo molbi za posao, radio u drugim tvrtkama, ali zbog krize i raznih drugih okolnosti, ni jedan posao nije ispao trajnije rješenje. Sve se poklopilo oglasom Tehnoprogresa. Denis nije birao posao, posao je izabrao njega. Folklor u Češkoj besedi je prestao biti hobi dolaskom u Zagreb, tu negdje je prestalo i bavljenje motorima i sportom, a svu energiju i slobodno vrijeme između putovanja preuzela je obitelj.

Ostavite komentar