Priča o uspjehu

https://www.tehnoprogres.hr/wp-content/uploads/2021/03/a134dd_d514d2d1d53b4c71b78444d18f1d2f7dmv2.jpg

Opredjeljenje Tehnoprogresa je da u svojem portfelju ima vrhunsku opremu. S tvrtkama koje razumiju našu ponudu radimo vrlo specijalizirane, kvalitetne, tehnološki i po pitanju iskustva, zahtjevne projekte.

Rezultati takvih projekata su al pari bilo kojem poduzeću iz naše branše u čitavom svijetu. To je domaći know-how i transfer tehnologije koja je postala dostupna našem okruženju.

https://www.tehnoprogres.hr/wp-content/uploads/2021/03/a134dd_20e567d699b649efb58b6d8761f59739mv2-320x320.jpg
https://www.tehnoprogres.hr/wp-content/uploads/2021/03/a134dd_02c7fa409c3f499eb5d5fc3d72fbad89mv2-320x320.jpg
https://www.tehnoprogres.hr/wp-content/uploads/2021/03/a134dd_b441865fe472482694a6e105f9df6af0mv2.jpg

Zoran Marenić

Postoji razlog zbog kojega su vodeći u svijetu odabrali upravo Zoranov Tehnoprogres za svoga regionalnog zastupnika.

Tehnoprogres je oličenje Marenića, njegovih karakternih osobina i vještina koje je razvijao kroz godine iskustva - dosljednost, usklađivanje sa potrebama klijenata uz stabilno stvaranje rezultata, izvrsnost na svim razinama poslovnih procesa i profesionalnih odnosa, te kvaliteta kao proizvod svega navedenog.
https://www.tehnoprogres.hr/wp-content/uploads/2021/03/a134dd_369708fe6c2441ab9098c0b2396c3996mv2.jpg

Osobni rast kao
pretpostavka uspjeha

Zoran je rastao uz metaloprerađivačku industriju. Njegov je otac bio alatničar starog kova. Imao je svoju radionu gdje je budući osnivač i direktor Tehnoprogresa, učio kako odvajati čestice materijala iz bloka da bi dobili željenu formu i kroz igru uvijek bio nagrađivan za to što je radio. Danas mu taj životni put omogućuje poziciju odabira upravo one tehnologije koja je najbolja za klijenta.

Kaže kako mu je takvo djetinjstvo jako pomoglo, udarilo temelje za dalje. ,,Ne bih sve to mogao razumjeti da nemam tu podlogu.“ Nikada nije prestao učiti i adaptirati svoj pristup novim tehnologijama. Tako je bilo i kada se odvajanje čestica iz bloka transformiralo u upravo obrnutu situaciju industrijskog 3D printa gdje se do finala dolazi od materijala u prahu čiji se neiskorišten dio vraća u proizvodni ciklus

Srednja škola "Končar" i tvornica "Nikola Tesla" samo su dio konteksta koji je utjecao na Marenićev razvoj. ,,Mene je zanimalo kako može brže i bolje“, kaže dok priča o novim CNC mašinama početka osamdesetih. Školovao se i u Švicarskoj, radio u Njemačkoj, naučio kako sa istom opremom, ali drugačijim pristupom, postizati bolje rezultate. Upravo u Njemačkoj, početkom 21. stoljeća, započinje njegov interes za 3D Print tehnologiju.

Radom u Nikoli Tesli dobivao sam širinu znanja u alatničarstvu i na tada najmodernijim strojevima učio kako brže i bolje.

Kriza kao dodatni poticaj za uspjeh

Početkom svjetske ekonomske krize 2001. započinje period uspona i padova i nastavlja se njegovim povratkom u Hrvatsku 2003. gdje kroz suradnju sa lokalnim i internacionalnim tvrtkama djeluje u regiji i polako gradi posao od garaže, polovnog faksa i polovnog mobitela. Takav ga kontekst potiče na snažan nastavak izgradnje sebe, svojih znanja i poslovne mreže.

Izvrsni projektni rezultati i odnosi sa dobavljačima i kupcima omogućuju mu novi rast koji uključuje i "fazu Tajvana" iz kojeg uspješno prodaje velik broj solidnih mašina. Kroz aktivnosti na tržištu bili smo prepoznati od najboljih Europskih proizvođača i postali njihov zastupnik u regiji.
Regija u to vrijeme još uvijek nije prepoznavala potencijal tehnologija u dolasku, pa se tako suočava sa raznim izazovima projekta financiranja prvog SLS Printera. Mnogi tada tvrde kako se radi o području bez poslovnog potencijala. Iz takve je teške situacije ipak prodao prvu mašinu u Zagrebu. Još jedna, sa perspektive današnjeg prometa, mala, ali tada vrlo važna pobjeda.

Kada sam osnivao tvrtku otišao sam na Tajvan i, temeljem iskustva i školovanja iz Švicarske, odabrao mašine koje su zadovoljavale standarde višeg razreda, a istovremeno bile cjenovno prihvatljive. Kroz aktivnosti na tržištu bili smo prepoznati od najboljih Europskih proizvođača i postali njihov zastupnik u regiji.

Početak nove razine
stabilnog rasta i razvoja

Tehnoprogres postaje prepoznatljiv po sposobnosti rješavanja tehnoloških problema u proizvodnji. Kao što to obično biva kada uložiš cijeloga sebe u posao, Zoranu prvi uistinu velik i potentan klijent omogućava novi ciklus učenja, implementacije i realizacije ciljeva. ,,Oni su tada bili jedan od rijetkih izvrsnih za upoznavanje svih elemenata proizvodnje“, reći će više godina kasnije.

Tijekom tih aktivnosti, Marenić kreira poslovni model koji udara temelje nove razine stabilnog rasta i razvoja: tradicija proizvođača i njegov cjenovni rang su takvi da se ne može bez servisa. Uz navedeno, ,,znali smo gdje su tehnološki problemi što je stvaralo čvrste osnove partnerstva sa klijentima.“

Tako dolazi do postavljanja prvog regionalnog poslovnog modela koji se uz nabavu vrhunskih mašina oslanja na projektni pristup rješavanja detektiranih tehnoloških problema i servis kao jednako važnu kariku.
Taj "mali uz kuglice, šarafiće i špenu" u regiji kreira trenutno globalno jedinu suradnju između GF-a i EOS-a (obje su korporacije u vrhu proizođača svojih tržišnih niša). Uz uhodanu suradnju sa dobavljačima, došlo je vrijeme za kreiranje tima i suradnju na razini regije.

Tehnoprogres postaje prepoznatljiv po sposobnosti rješavanja tehnoloških problema u proizvodnji.

Dobavljačima je pala prodaja u regiji. Kako je podići? Shvatio sam da lokalne prilike definiraju stvaranje brenda kroz repromaterijal i koliko je bitno razviti mrežu servisa.

Iz osobnog ka timskom
i klaster rastu

„Uz tu sigurnost trebalo mi je vremena da otvorim prostor ljudima koji znaju što rade. Da kao tim stvaramo rezultate kroz sinergiju.“

Zoranu je bitno da su svi u tvrtki zadovoljni te smatra kako je to važan dio zdravog temelja za rast. „Svi skupa rastemo, zadovoljni smo i preuzimamo odgovornosti.“ Naglašava koliko je bitna edukacija i praksa Tehnoprogres zaposlenika: „To je razlika u odnosu na konkurenciju. Edukacija i praksa stvara opravdano povjerenje kod kupaca i dobavljača.“
Uz izgradnju svoje Tehnoprogres tvrtke, Marenić uočava prednosti suradnje s drugim poslovnim subjektima – mašina ne može raditi bez 3D zapisa, odnosno modela. Tako započinje organska transformacija ka suradnji s drugim poslovnim subjektima i kreiranje klastera 3D Grupa.

Kada smo svi skupa preselili na novu lokaciju, prostor je bio gotovo prazan. Danas je ovdje vrlo živo.

Zaokruženo rješenje
na jednoj adresi

Klaster 3D grupa omogućio je jedinstvenu ponudu u regiji i zaokruženo rješenje na jednoj (doslovno, ne samo figurativno) adresi: 3D skeniranje, 3D mjeriteljstvo, povratno inženjerstvo, 3D printanje, digitalnu proizvodnju, analizu pomaka i deformacija, CAD modeliranje, razvoj proizvoda te lasersko graviranje.

Različiti putevi jednako upornih i dosljednih vlasnika tvrtki Tehnoprogres, Topomatika i Izit udružili su snage kako bi sa svojim timovima osigurali sinergiju uzajamno vezanih tehnologija te uočavanje problema koji su ispred nas – uvijek na korak do dva ispred vremena.

Takav je pristup urodio plodom, ne samo kako se na jednom mjestu nudi kompletno rješenje za kupca, već ta suradnja omogućuje rast svih uključenih i dobar koncept dobavljačima za širenje na tržištu. Također, takva je struktura potaknula otvaranje 3D Akademije kao konkretnog odgovora na izazov manjka educiranog kadra.

Zoran integrira konvencionalnu proizvodnju sa onom aditivnom te zajedno sa svojim klaster partnerima osigurava potencijale pozitivnog utjecaja na društvo u cjelini – pomicanja industrije tržišnih niša s mrtve točke i mogućnost da zajednički čine razliku.
Sredina jest hendikep, no ona ujedno predstavlja i poticaj da se „time više angažiraš i plodovi rada će doći nešto kasnije.“ Zajednički nastup na tržištu već ostvaruje pozitivne utjecaje na širi kontekst okoline, informirajući i educirajući putem Seminara, 3D Akademije i ostalih oblika interakcije.

Marenić nastavlja svojim smjerom, uvjeren kako „u našoj sredini možemo biti u svjetskim trendovima.“

Što više pratimo 3D tehnologiju koju zastupamo, to više vidimo koliko se svijet mijenja.

U našoj sredini možemo biti u svjetskim trendovima.